Jyväskylän Hiihtoseura ry - jo vuodesta 1945

Talviurheilun erikoisseura Jyväskylän Hiihtoseura (seuran lyhenne JHS) on perustettu Jyväskylään 21.10.1945. Jäseniä seurassa on yli 200 ja toiminta-alueena Jyväskylän kaupunki lähialueineen.

Seuran aktiivisia lajeja ovat alppihiihto, mäkihyppy ja yhdistetty.

Menestystä kotimaassa ja maailmalla

Jyväskylän Hiihtoseuraa voidaan pitää yhtenä menestyksekkäimmistä hiihtolajien erikoisseuroista Suomessa. Salt Lake City:stä seuran urheilijat saavuttivat neljä olympiamitalia, joista kolme kultaista ja yksi hopea. Kultaiset mitalit tulivat Samppa Lajusen tuomina yhdistetyssä ja hopea Risto Jussilaiselle mäen joukkuekilpailussa.

Val di Fiemmen MM-kilpailuista Samppa Lajunen toi seurallemme kaksi pronssimitalia. Yhdistetyn maailmancupissa Lajunen oli kauden normaalimatkoilla yhteistuloksissa kolmas ja sprintissä toinen.

Kansainvälistä menestystä täydentävät vuosittain useat SM-mitalit.